dimarts, 20 de juliol del 2010

Pastís invertit de toffee i fruits secs




L'altre dia em vaig entosudir en fer-me amb un llibre nou de cuina, així que vaig anar directa cap a la biblioteca basicament perquè la meva economia no em permet gran cosa. Però amb tanta mala sort que aquell dia era tancada, i després de molts intents d'empènyer la porta mentre llegeixes TANCAT (és quelcom que es tendeix a fer, fixeu-vos un dia), vaig admetre que havia d'anar a la llibreria a goitar que hi tenien.
Després de mitja hora mirant i remirant me'n vaig comprar un, i al dia següent ja provava de fer un dels 365 pastissos que t'ofereix aquest gran llibre que tinc reposant contra la paret. Així doncs començo!

Ingredients:

- 120 gr de mantega tova
- 100 gr de sucre
- fruits secs (la quantitat al vostre gust)
- 3 ous batuts
- 175 gr de farina
- 1 sobre de llevadura
- 2 cullerades de nata líquida
- 2 cullerades de mel

Primer de tot preparem el toffe possant dins un cassó dos cullerades de mel, dos cullerades de nata líquida i uns 20 gr de mantega. Ho deixem escalfar i anem barrejant fins que veiem que canvia cap a un color marronós.

Després agafem els fruits secs, jo vaig posar panses, festucs i nous. Piquem la gran majoria amb la picadora i reservem uns quants de sencers. Els sencers els col·loquem al fons del motlle i per sobre hi aboquem el toffee. Deixem refredar mentre preparem la massa.

Per fer la massa barregem la mantega i el sucre, afegim els ous lleugerament batuts i seguidament anem incorporant la farina juntament amb la llevadura. Per últim incorporem els fruits secs picats i ho aboquem amb compte dins el motlle.

Ho enfornem a 190º uns 40 min i ho deixem refredar. Desenmotllem amb molt de compte i ja estarà a punt.

Només afegir que és un pastís apte per esmorzars, perfecte per poder emprendre el dia amb energia.


6 comentaris:

  1. Això d'empènyer la porta mentre llegeixes TANCAT és una de les tradicions que mai no em cansaré de practicar.

    Una gran tradició però (no ho oblidem) sempre menys tradicional que perdre el senderi per un pastís.

    ResponElimina
  2. Fantàstic pastís, boníssim pels sentits! Per cert, quin llibre és el que has adquirit?

    ResponElimina
  3. "365 recetas para pasteles y galletas" N'hi ha un munt i es troben bones combinacions.

    ResponElimina
  4. Doncs prenc nota de la recpta em cal comencar el dia amb moltes energies.

    ResponElimina
  5. Uau, amb tantes receptes de pastissos en podràs fe run cada dia sense repetir :) I si tots són tan bons com aquest, penso que has fet una bona compra! ;)

    ResponElimina
  6. Un pastís fantàstic!, energètic 100 %!

    ResponElimina