dimecres, 1 de desembre del 2010

Pastís de poma




El pastís de poma és un clàssic d'aquells que sempre agrada però a mi sempre se m'ha resistit i mai han quedat com volia.
Tot vé perquè des de petita el meu pare em duia a un forn de pa de la Garriga on allà en fan un que els surt divinament, és esponjós, alt i deliciós. Sempre he volgut fer-lo similar, i encara que em falta molt per arribar-hi, amb el que vaig fer ahir per esmorzar m'he quedat ben orgullosa.

Surt un pastís mooooolt esponjós, i a casa ha enamorat.


Ingredients:
- 125 ml de llet sencera
- 3 ous
- 100 ml d'oli
- 200 gr de sucre
- 200 gr de farina
- 1 sobre de llevadura
- 80 gr d'ametlla mòlta
- 1 culleradeta de canyella
- 3 pomes petites o 2 grans


Primer de tot batem els ous i afegim el sucre, l'oli i la llet. Ho mesclem amb les varilles fins que dobli de volum.
A part barregem dins un bol la farina, la llevadura i l'ametlla.

Incorporem la barreja d'ingredients secs als líquids fins aconseguir una massa sense grumolls.


Pelem la poma i la tallem a rodanxes fines.

Possem la massa dins el motlle que volguem i a sobre hi anem possant les rodanxes de poma.

Enfornem a 180º durant 45 min aprox, fins que al punxar amb un ganivet aquest sorti net.

En l'últim moment he fet una mica d'almíbar amb dos cullerades d'aigua i una de sucre, he pintat el pastís i l'he deixat al grill perquè la poma agafés color. Només un o dos minuts.



Bon profit!

9 comentaris:

  1. Mmm, quina delícia, demà el faré i berenarem com reis!

    ResponElimina
  2. los pasteles de manzana son siempre muy agradecidos y siempre salen buenos como el tuyo hoy
    Adeu
    miquel

    ResponElimina
  3. Que buena pinta!!!
    y sin mantequilla, bravo
    Saludos desde Zaragoza

    ResponElimina
  4. Genial, has trobat la coca de poma perfecta! A mi també m'agraden molt, per esmorzar són absolutament deliciosos. I el toc del gratinat queda molt bonic :)

    ResponElimina
  5. Acabo de descobrir el teu bloc a Hemc! amb el teu permís vaig a xafardejar les teves receptes! petonets

    ResponElimina
  6. Ja l'he feta, i no serà per berenar (bé, sí, el que quedi), ha estat per postres! És la coca de poma perfecta! Gràcies per compartir la recepta!

    ResponElimina
  7. La foto de la coca ho diu tot...una delícia per a esmorzar, berenar, a mitja tarda...

    ResponElimina
  8. Miquel estás en lo cierto, los pasteles de manzana siempre gustan, no he encontrado a nadie que diga que no. Hasta pronto! ;)

    Cocina-dos Bienvenidos a mi blog! siempre procuro cambiar la mantequilla por un buen aceite, me parece una opción más sana ;) besos!

    Gemma si que és un esmorzar dels bons sí, començes el dia amb més ànims, jejej. Petons guapa!

    Judith bienvenida! nos iremos viendo por aquí ;) Hasta pronto

    Visc a la cuina moltes gràcies! Surt molt esponjossa oi? m'alegro que us hagi agradat tant, m'ha costat moltes desgràcies de pastissos de poma jejejej Petons guapa! ;)

    Mercè és tot una temptació tenir aquest pastís a mig acabar per casa, jejeje. Petons!

    ResponElimina
  9. Què bona! Ets molt exigent perquè jo trobo que està perfecta!! jiji!!
    A mi aquesta coca també m'agrada molt i des de ben petita que recordo que a casa la feiem (però la teva és més bonica sshhhht.... :P)

    Molts petons!

    ResponElimina