dijous, 22 de desembre del 2011

Canelons d'espinacs i formatge Ricotta




































Pel repte del mes que ens proposa "Memòries d'una cuinera" aquesta vegada m'inicio amb uns canelons d'espinacs i formatge ricotta.

Haig de confesar que són els meus primers canelons, que no en tinc ni fava, que em passo a l'hora de farcir-los i després em falta pasta, i que per això he acabat entenent perquè sempre he fet lassanyes en comptes de canelons.....Sort en tinc que a la família en tenen la mà trencada perquè sinó no en podria menjar mai!.....

Ingredients: (per 12 unitats)
- 12 plaques de canelons
- 200 gr d'espinacs
- 250 gr de formatge Ricotta
- 75 gr de panses
- 1 ceba tendra petita
- 1 gra d'all

Primer posem a bulir la pasta en aigua bullent. Els retirem al cap de 10-12 minuts i els col·loquem al damunt d'un drap humit.

De mentres tallem a làmines el gra d'all i el posem dins una paella amb una mica d'oli. Tallem la ceba tendra a dauets i l'afegim a la paella.
Un cop estigui la ceba daurada afegim els espinacs i a la que baixin de volum els retirem i els deixem dins un colador perquè deixin anar l'aigua.

Dins un bol trinxem el formatge ricotta el salpebrem i afegim les panses. A continuació tallem els espinacs amb les tisores ben petitons i els afegim al bol. Mesclem bé la farsa i farcim els canelons.

Els anem col·locant a la safata. Afegim una mica de beixamel pel damunt i formatge emmental ratllat.

Enfornem uns 15 min al forn fins que veiem que s'enrrosseixen i llestos per clavar-hi la forquilla!

Bon profit!

10 comentaris:

  1. Els canelons d'espinacs són dels que més m'agraden... i ben gratinadets com els teus! Nyam!!
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  2. ¡¡¡¡CANELONS D'ESPINACS I AMB FORMATGE, UMMMMMM!!!

    BON NADAL

    ResponElimina
  3. Juassss m'encanten!!! m'encanta la barreja espinacs i formatge, pero amb moolt moolt moolt formatge, i de 4 tipus diferents si pot ser!! nyam nyam!!! petons i bon nadal!!!!

    ResponElimina
  4. Una proposta molt interessant, original i deliciosa.
    Bones Festes.
    Una abraçada

    ResponElimina
  5. oohh! que ricos!
    felices fiestas!
    muac

    ResponElimina
  6. Què bons!! també són dels meus preferits i jo, com tu, tampoc domino de quantitats i sempre em falta pasta d ecanelons. Per això ara sempre guardo algun paquetet de més!
    Molts petonets guapíssima i molt bones festes!! :)

    ResponElimina
  7. Quina bona idea!! Serà difícil convèncer a la meva mare de canviar els canelos de carn de St Esteve, però la recepta me la guardo per un altre día. Te molt bon pinta!
    Bon Nadal!

    ResponElimina
  8. Ui, a mi em passa igual, com que ho faig a ull! Aquesta vegada he congelat farcit i canelons.
    Amb ricotta han de quedar encara més bons que de vegades n'he tastat alguns d'espinacs i eren molt sosos!
    Gràcies per participar i feliç 2012!

    ResponElimina
  9. aquests m'encanten!! ole ole. Moltíssimes gràcies per participar. petonets i bon any

    ResponElimina
  10. Han de ser boníssims! m'agrada molt la combinació, queda apuntada, a casa els agraden molt els d'espinacs! :)

    ResponElimina