dimecres, 9 de maig del 2012

Nusos d'Emmental


El pa de formatge mai m'havia acabat de fer el pes, recordo que l'he comprat en més d'una ocasió  i al acabarme'l encara estava buscant el gust del formatge, sense oblidar que el preu no és precisament econcòmic!
Però per trencar amb aquest mite personal de que els pans de formatge no tenen gust de formatge.... vaig provar de fer aquests panets en forma de nus que deixen anar la flaire des del forn fins a l'estòmac! Així que avui us proposo una recepta ideal per fer amb la panificadora, i en un moment tindrem uns panets gustosos i flonjos.

Ingredients: (6-8 unitats)
- 325 ml d'aigua
- 1 cullerada d'oli
- 1 culleradeta de mostassa
- 1 culleradeta de sal marina
- 500 gr de farina blanca
- 1/2 sobre de llevat liofilitzat
- 125 gr de formatge Emmental ratllat
- 1 ou per pintar
- sèsam per decorar

Posem tots els ingredients seguint l'ordre establert dins la panificadora, excepte l'ou i el sèsam.
Iniciem el programa d'amassar i quan hagi acabat treiem la massa i la treballarem al damunt del marbre amb una mica de farina.

Tallem la massa en 6-8 porcions i en fem xurros d'uns 25 cm de llarg. Els enrrotllem tot fent un nus i el reservem al damunt de la safata del forn. Fem el mateix amb les altres porcions, tapem amb un drap els nostres nusos i deixem llevar fins que hagin doblat de volum (1-2 hores).

Pintem cada nus amb ou batut i espolsem sèsam pel damunt. Enfornem a 200º durant uns 15-20 minuts.

Deixem refredar al damunt d'una reixeta i llestos per consumir.

Bon profit!

11 comentaris:

  1. Jo també els carrego de formatge quan en faig... els de compra no en deuen portar ni la meitat... Petons!

    ResponElimina
  2. Que macus t'han quedat!!! i han de ser boníssims!
    Uf! doncs tot el que porti formatge a mi em fa corre. M'agrada!
    Una abraçada!

    ResponElimina
  3. que flonjos es veuen!! m'agraden moltíssim, encara que ja saps que no sóc massa aficionada a fer pa 8(. petonets

    ResponElimina
  4. Entre la mostassa, el sèsam i el formatge, ha de quedar un pa ben gustós!

    ResponElimina
  5. Tienen una pinta deliciosa, me llevo la receta. Un abrazo, Clara.

    ResponElimina
  6. Dons jo tindré que buscar un substitut del formatge...per que no m'agrada !!!
    Pero la base de la recepta la poso a pendents, que m'encanta fer pa a la panificadora...
    Petonets.

    ResponElimina
  7. LIndos y se ven bien suaves.el pan con queso siempre es un acierto.

    CAriños

    ResponElimina
  8. Tan quedat molt macos i de ben segur molt bons
    Petons

    ResponElimina
  9. Demà mateix els poso en marxa, que es prepari la panificadora!

    ResponElimina